İŞBİRLİĞİNE DAYALI OPERASYON MODELLERİ
Önümüzdeki yıllarda lojistik firmaları karlılıklarını artırarak, ayakta kalabilmek için, diğer sektörlerde de olduğu gibi, işbirliklerini artıracaklar. Yeni teknolojiler, daha yüksek verimlilik için işbirliğine dayalı operasyon modellerine olanak sağlıyor. Her büyüklükteki firma artık bu tür işbirliklerinden yararlanabiliyor.
DEĞİŞEN MÜŞTERİ BEKLENTİLERİ
Lojistik trendlerinden bir diğeri ise değişen müşteri beklentilerinin yönetilmesi olarak karşımıza çıkıyor. Müşterimizin beklentileri arasında daha hızlı, daha esnek, daha verimli, takip edilebilir bir lojistik hizmeti olduğunu görebiliyoruz. Bunun yanı sıra müşteriler firmaların daha şeffaf olmalarını da bekliyorlar. Gelişen teknoloji de müşterilerimizin bu isteklerini karşılamamıza yardım ediyor. Yüklerin an ve an nerede oldukları takip edilebiliyor. Hatta, aracın nerede ne kadar durduğu ve tahmini varış süresi birçok farklı yazılımla takip edilebiliyor. Müşterileri de bu yazılımlara entegre etmek, karşılıklı güvenin artması açısından faydalı olacaktır.
START-UP’LARIN GÜCÜ
Sektörü şekillendiren bir diğer konu da sektöre yeni girişler olacak. Hem müşteri hem de tedarikçi olarak sektörde yer alacak olan start-up firmaları, sektörün dinamiklerini yeniden belirleyebilir. Yeni teknolojiyle sisteme giren bu firmalar, eski, hantal lojistik firmaları için büyük tehlike oluşturuyor. Teknolojinin nimetlerinden sonuna kadar yararlanan bu firmalar müşterilere daha hızlı, daha ucuz ve takip edilebilir sistemler sunuyorlar. Müşteri ayağında ise, start-up’lar kendi teknolojik altyapılarına uyum sağlayabilen firmaları tercih ediyorlar. Bu nedenle; şu anda hacimleri küçük olsa bile, start-up’ların büyüme ivmelerinin bir anda katlanabileceğini göz önünde bulundurmakta fayda var.
Sektörle ilgili raporlara göz attığımızda ve öncü firmaların gelecek projelerine baktığımızda lojistik trendleri ve lojistiğin geleceği konusunda temel katalizörün teknoloji olduğu ve sürdürülebilirliğin en önemli meselelerin başında geldiğini görüyoruz. Dolayısıyla, her şirket kendi gelecek planını yaparken bu gelişmelerden nasıl etkileneceğini, dahası mevcut ve potansiyel müşterilerinin bu gelişmeler karşısındaki tutumunu iyi analiz etmeli.